Αυτό είναι μια άλλη ιστορία.

Στην Τόνια

Υπάρχουν παραπάνω από ένας τρόποι για να διηγηθείς μια ιστορία. Ένας από τους ενδεδειγμένους είναι να έχεις ζήσει αυτό που διηγείσαι, να λες την αλήθεια. Ένας άλλος τρόπος (και με αυτόν θα ασχοληθώ) είναι να ζεις την ιστορία τη στιγμή που τη διηγείσαι. Δύσκολο, αλλά ταυτόχρονα συναρπαστικό. Σαν τη φωτογραφία. Έβγαλα την πρώτη μου φωτογραφία όταν ήμουν 6 χρονών. Σκάλιζα στα πράγματα του πατέρα μου όταν ανακάλυψα μια φωτογραφική μηχανή –από τις αναλογικές- της δεκαετίας του ’70. Υπήρχε επίσης ένα φωτόμετρο, καθώς και ένα εγχειρίδιο λειτουργίας γραμμένο στα ρωσικά. Ακόμη και τώρα δεν έχω μπει στον κόπο να το μεταφράσω και ο λόγος είναι απλός. Το φως και ο τρόπος με τον οποίο αυτό χαϊδεύει –η και χτυπάει- τα αντικείμενα γύρω μας είναι αδύνατον να περιγραφεί από οποιοδήποτε εγχειρίδιο! Αντίθετα, αυτό που μπορεί να περιγράψει μια (θεωρητικά επιτυχημένη) φωτογραφία είναι η αίσθηση που προκαλεί ο κόσμος γύρω σου τη στιγμή του «κλικ»… Τα χρόνια περνούν. Το συνηθίζουν άλλωστε. Και γω, στα 27 μου τώρα πια εξακολουθώ να φωτογραφίζω τον κόσμο με την ίδια αθωότητα της πρώτης φοράς, με απαράλλαχτη την ευχαρίστηση που μου προκαλούσε η κρυφά δανεισμένη μηχανή του πατέρα μου. Και δεν πρόκειται να σταματήσω να την απολαμβάνω γιατί έχω βρει έναν πολύ καλό τρόπο για να λέω τις ιστορίες μου. Έναν ιδανικό τρόπο να φιλτράρω τον παραγεμισμένο από άχρηστες πληροφορίες κόσμο στον οποίο ζω. Ένα μαγικό παράθυρο το οποίο παραδόξως δεν έχει θέα προς τα έξω, αλλά μέσα μου. Όμως, το τι βλέπω από κει είναι μια άλλη ιστορία…

Σ.

Φωτογραφία: Μάριος Μπαρμπέρογλου
Σχολιάστε

